Context is the new content
- 2015
EN
ES
EN
If Context is the new content, photography’s information must be foreseen by its borders. Quite literally. I’ve expanded the borders of iconic photographs: landscape photograph Moon Over Half Dome by Ansel Adams, street photograph Migrant Mother by Dorothea Lange, war photograph The Terror of War by Nick Ut, fashion photograph Dovima with Elephants by Richard Avedon and scientific photograph The Blue Marble taken by the crew of the Apollo 17. Reframed within their virtual context. Emptied from their redundant reproduced content.
ES
Si Context is the new content (El contexto es el nuevo contenido), la información de una fotografía podría capturarse a través de sus bordes, su contexto. Literalmente. He ampliado los márgenes de fotografías icónicas: la fotografía paisajística Moon Over Half Dome de Ansel Adams, la fotografía urbana Migrant Mother de Dorothea Lange, la fotografía de guerra The Terror of War de Nick Ut, la fotografía de moda Dovima with Elephants de Richard Avedon y la fotografía científica The Blue Marble tomada por la tripulación del Apolo 17. El resultado es una serie de imágenes técnicas re-enmarcadas a través de su contexto virtual y simultáneamente liberadas de su contenido visual, que ya ha sido reproducido de una manera tan redundante.